آرایشی و زیبایی

همه چیز درباره میکروپیگمنتیشن

همه چیز درباره میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن یکی از روش‌های نوین و جذاب در دنیای زیبایی است که به عنوان راهکاری مدرن و موثر برای پرپشت‌تر دیده شدن ابروها و اصلاح فرم، ایجاد تناژ رنگ بر روی لب، خط چشم، بن مژه و … است. این فرآیند با نام آرایش دائم نیز شناخته می‌شود و با استفاده از تکنیک‌های مبتکرانه و رنگدانه‌های با کیفیت، به عنوان یک راهکار مطمئن و موثر برای ایجاد صورتی جذاب‌تر شناخته می‌شود.
اصلی‌ترین دلیل محبوبیت این تکنیک‌ها، عدم نیاز به آرایش مکرر در طول روز و هربار است و به صورت دائم بر روی چهره شما باقی میماند.

هرآنچه باید درباره آرایش دائم و نیمه دائم بدانید - مجله نیل تت
نکته مهم شناخت بهترین تکنینک برای هر چهره بوده و استفاده از متریال مناسب و اورجینال تنها امکان دائمی شدن این سبک از تاتو صورت را فراهم خواهد کرد. در ادامه همراه ما باشید تا همه چیز درباره میکروپیگمنتیشن را بیاموزیم.

میکروپیگمنتیشن چیست؟

میکروپیگمنتیشن به عنوان یک راه حل چند منظوره در زمینه زیبایی و بهبود ظاهر صورت شناخته می‌شود. از جمله کاربردهای این فرآیند می‌توان به بهبود ظاهر ابروها، اصلاح فرم ابرو، ایجاد خطوط لب، خط چشم دائمی، اصلاح جلوه مژه‌های کم پشت، پنهان کردن بخش‌های بی مو، آرایش چشم برای افرادی که به لوازم آرایشی حساسیت دارند، اشاره کرد. این فرآیند از جمله روش‌های موثر در دنیای زیبایی است که به طور گسترده برای ایجاد تغییرات مثبت در ظاهر و اعتماد به نفس افراد استفاده می‌شود.
همانطور که پیش‌تر گفتیم شناخت بهترین تکنیک برای هر فرم چشم، لب و ابرو از جمله مهم‌ترین نکاتی است که پیگمنتر باید تسلط و تجربه کافی داشته باشد.
حال به شناخت هر یک از این تکنیک‌ها میپردازیم.

تکنیک بن مژه

تکنیک بن‌مژه یک تغییر نامحسوس در چهره شما ایجاد میکند. پیگمنتر دقیقا در راستای بن‌مژه به کمک دستگاه میکروپیگمنتیشن، کاشت رنگ انجام داده و این خط میتواند کمی به سمت بیرون هم دنباله داشته باشد. اجرای بن‌مژه به دلیل نزدیک بودن سوزن به چشم بسیار حساس بوده و نیازمند آموزش اصولی و تجربه کافی است.

کاشت رنگ ظریف و ایجاد خطوط صاف و دقیق میتواند تاثیر مستقیم در زیبایی چهره بگذارد. این ظرافت نیازمند داشتن یک دستگاه تاتو آرایش دائم باکیفیت، میزان فشار دست مناسب، رنگ تاتو صورت مرغوب و  بسیاری دلایل تاثیرگذار دیگر میباشد.

در رابطه با بی حس کردن ناحیه چشم باید به این نکته توجه داشته باشید که از هر محصولی استفاده نکنید چراکه چشم بسیار حساس بوده و ریسک‌پذیر نیست. هرگونه ایجاد آلرژی، ورم، التهاب و … میتواند سلامت مشتری شما را به خطر بیاندازد. نوع قفل کردن پلک و نحوه اجرای تاتو شما میتواند تاثیر بسیاری در میزان درد مشتری داشته باشد.

  • این تکنیک نیز با توجه به مشورت پیگمنتر میتواند به ترمیم نیاز داشته باشد.

تکنیک خط چشم

خط چشم نیز سبک‌ها و انواع مختلفی دارد که انتخاب هر یک میتواند بسته به سلیقه مشتری و فرم چشم متفاوت باشد. طراحی اولیه تکنیک خط چشم میتواند به کمک نخ یا ایجاد نقاط با خودکار جراحی انجام شود که داشتن خطوط قرینه از اهمیت بسیاری برخوردار است. داشتن دنباله‌ی بلند، کوتاه، شیدینگ ( سایه زنی ) و … تماما میتواند به انتخاب مشتری باشد اما به دلیل ماندگار بودن این خطوط بهتره که طبیعی‌تر و نازک‌تر اجرا بشه تا بعد از گذر زمان پشیمانی به بار نیاره! در صورت نیاز میتوانید به کمک خط چشم آرایشی روی آن را کاور کرده و دنباله بلندتری به آن بدهید. در هر صورت انتخاب با خود شما یا مشتریه!

بی‌حس کردن پشت پلک‌ها در مدت زمان مناسب سبب میشه تا به دلیل داشتن پوست نازک‌تر در ناحیه پشت پلک مشتری یا شما سوزن را کمتر احساس کرده و با آرامش بیشتری چشم‌هایی زیباتر ارمغان آورد.

  • جهت حفظ زیبایی اولیه تاتو خط چشم بهتره که بعد از مدت زمان مشخص ترمیم شود.

تکنیک شیدینگ لب 

تکنیک شیدینگ لب میتواند برای لب‌هایی که تیره یا کبود هستند یک روش درمانی محسوب شود و جلوه بسیار متفاوت‌تری به لب ببخشد. خیلی از افراد هم برای خلاصی از رژ لب و ایجاد خطوط قرینه به کمک خط لب از این تکنیک استفاده میکنند و رنگ مورد نظر خود را برای رژ لب کامل انتخاب میکنند. برخی هم به دنبال یک رنگ نچرالی هستند که بدون آرایش هم بی‌رنگ و روح نباشد؛ تحت چنین شرایطی میتوان از شیدینگ لب با رنگ‌های ملایم استفاده کرد و تینت لب نیز انتخاب ایده‌آل است. مخصوصا برای دختران جوان‌تر که نمیخواهند خیلی تغییر زیادی در چهره داشته باشند.

نسبت به انتخاب رنگ شیدینگ باید در نظر داشت که بعد از اتمام دوره نقاهت ریزش رنگ خیلی بیشتری از چشم و ابرو را خواهید داشت. رنگ قرمز پررنگ بعد از گذشت یک هفته بسیار کمرنگ‌تر شده و نیازمند ترمیم خواهد بود.

تکنیک هاشور ابرو

یکی از تکنیک‌های میکروپیگمنتیشن هاشور ابرو بوده که شباهت بسیاری به میکروبلیدینگ داشته اما آرایش دائم محسوب شده و ماندگاری بسیار بیشتری دارد. دلیل اصلی این ماندگاری کاشت رنگ با دستگاه میکروپیگمنتیشن است و در صورت اجرای صحیح خطوط، میتواند ظرافت بسیاری داشته باشد. البته که میکروبلیدینگ قطعا بسیار نتیجه طبیعی تر و نچرال تر خواهد داشت و انتخاب بهتری برای ابروهای دخترانه است. در واقع این تکنیک جاهای خالی ابرو را به خوبی پر کرده و فرم دلخواه را به ابروهای مشتری خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *